El Palau de la Música Catalana va tancar el 2017 amb un total de 615 concerts programats a les seves sales, que van aplegar 467.207 espectadors (un 5,81% més que el 2016, amb 441.536 espectadors), i 198.036 assistents a les visites guiades. Si a aquestes xifres, s’hi sumen els 7.000 assistents a la Jornada de Portes Obertes, l’any 2017 el Palau va rebre un total de 672.243 assistents, entre espectadors i visitants.

Del conjunt de concerts al Palau, 291 van ser organitzats per la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, amb 196.839 espectadors. Cal destacar que 55.923 espectadors van correspondre al públic que va assistir als 133 concerts del cicle Escoles al Palau. Quant als programadors externs, el Palau va acollir l’any passat 324 concerts, amb un total de 270.368 espectadors. A més, durant el 2017 el Palau va donar cabuda a un total de 36 actes.

Els comptes de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana del 2017
Pel que fa a les dades econòmiques, el 2017 la Fundació OC-PMC va tancar l’any amb uns ingressos de 15.098.174 euros, un 31% dels quals van correspondre a la venda d’entrades de concerts, i tot seguit: visites guiades (19%), explotació de sales (19%), mecenatge (13%), subvencions públiques (12%), diversos (5%) i ingressos extraordinaris (1%).

Les despeses, 15.098.174 euros, corresponen en un 41% a despeses d’activitat, i també a personal (31%), funcionament (18%), diversos (1%), despeses extraordinàries (6%) i amortitzacions (3%).

Per segon any la Fundació OC-PMC ha encarregat un estudi per analitzar l’impacte que produeixen les activitats del Palau de la Música Catalana en el desenvolupament social, econòmic i ambiental d’Espanya i de Catalunya. De l’estudi, realitzat per l’empresa KPMG, es desprèn que el Palau, amb la seva activitat durant el 2017, ha contribuït en 109,73 milions d’euros al PIB espanyol.

La temporada 2017-18
La temporada 2017-18 es va inaugurar a l’octubre amb l’estrena europea de l’obra Considering Matthew Shepard de Craig Hella Johnson, un dels plats forts del curs (Cicle Coral Orfeó Català). Va ser interpretat per l’Orfeó Català, el Cor Jove i el Cor de Noies de l’Orfeó Català, dirigits per Simon Halsey.

Pel que fa a la presència de grans artistes i directors internacionals, el cicle Palau 100 va convidar Isabelle Faust, Anne-Sophie Mutter, Radu Lupu i Philippe Jaroussky, així com els directors Philippe Herreweghe, Pablo Heras-Casado, Sir John Eliot Gardiner, Yuri Temirkanov, Jean-Christophe Spinosi, Daniele Gatti i Sir Simon Rattle. També cal destacar la presència de John Adams, compositor convidat de la temporada, que va dirigir la seva obra al capdavant de l’Orfeó Català, el Cor Jove, el Cor de Cambra i l’OBC. També van ser protagonistes de la programació del Palau Diana Damrau amb Jonas Kaufmann, Bryn Terfel, Juan Diego Flórez, Olga Peretyako, Matthias Goerne, Leonidas Kavakos amb Enrico Pace, Elisabeth Leonskaja i Grigory Sokolov.

Quant al cant coral, el Cicle Coral Orfeó Català va acollir un concert d’homenatge al pare Ireneu Segarra, en el centenari del seu naixement. Albert Guinovart, compositor convidat de la temporada, va estrenar el seu Rèquiem, amb les veus del Cor Jove de l’Orfeó Català i l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, i la nadala Mira’ns i prou, amb text de Narcís Comadira –poeta convidat de la temporada–, al tradicional Concert de Sant Esteve. També es va celebrar la segona Festa de la Música Coral, amb l’estrena de les obres premiades en el II Concurs Internacional de Composició Coral. Finalment, el cicle es va cloure amb un concert singular protagonitzat per Sir Simon Rattle i l’Orfeó Català, el Cor Jove i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, en què Rattle dirigia per primera vegada un repertori íntegrament per a veus.

Al seu propi cicle, el Cor de Cambra del Palau va ser dirigit per Lluís Vilamajó, Óscar Payà i Simon Halsey, mentre que el cicle La Casa dels Cants va incloure els concerts amb el Cor de Cambra de la Hochschule für Musik Franz Liszt de Wiemar i el Cor Jove de l’Orfeó Català; els concerts d’Any Nou i de Fi de Curs de l’Escola Coral, i el concert participatiu Carmina Burana, amb l’Orfeó Català, el Cor Jove, el Cor de Noies i el Cor Mitjans de l’Orfeó Català.

Els cors de l’Orfeó també van protagonitzar diferents actuacions internacionals durant la temporada 2017-18.El Cor Infantil de l’Orfeó Català va actuar a l’octubre en la clausura de la 17a edició del Festival Internacional de Música Sagrada Anima Mundi de Pisa (Itàlia), sota la batuta de Sir John Eliot Gardiner, i amb les seves formacions interpretant les Vespres de Monteverdi. Per la seva banda, el Cor de Cambra va col·laborar novament amb Jean-Christophe Spinosi i l’Ensemble Matheus amb actuacions a Lió i Versalles al mes d’abril.

El Palau de la Música Catalana va tancar el 2017 amb 615 concerts i 672.243 assistents, entre espectadors i visitants