L’excel·lència, la presentació de nous referents, la centralitat de Bach, l’exploració de les fronteres musicals i els projectes històrics dels cors marquen la nova temporada del Palau de la Música Catalana

  • El Palau presenta els nous referents de la direcció orquestral: Petrenko, Currentzis, Rouvali, Roth, Hannigan, Pichon o Măcelaru, i de la interpretació: Samuelsen, Camarena, Apkalna, Buniatishivili, Lisitsa, Orliński, Ólafsson i Konradi
  • Gardiner, Temirkànov, Leonskaja, Zukerman, Carmignola, Hengelbrock, Gatti, Schiff, Sokolov, Savall, Kampe i Beczala completen una temporada amb grans noms
  • Les filharmòniques de Berlín, Munic, Dresden, Sant Petersburg i Hong Kong, i formacions amb segell propi, com Musica Aeterna, Balthasar Neumann Chor und Orchester, Les Siècles i Ensemble Pygmalion, omplen una temporada marcadament simfònica. La Mahler Chamber Orchestra dirigida per Gatti oferirà la Integral de Simfonies de Schumann
  • J. S. Bach i el centenari de l’estrena de la seva Passió segons sant Mateu a l’Estat amb l’Orfeó Català també vertebren la programació
  • Els cors de l’Orfeó Català i el Cor de Cambra col·laboraran amb artistes tan reconeguts com Temirkànov, Roth, Phillips, Apkalna i Siebert
  • “Perspectives” és el lema d’una temporada amb 135 concerts que proposa a l’oient explorar nous espais de frontera amb pluralitat de visions i versions de la música
  • Kaija Saariaho i Marc Timón seran els compositors convidats
  • Alba G. Corral serà l’artista visual convidada, Irene Solà la narradora convidada i es mostrarà una retrospectiva del cineasta Pere Portabella
  • Els 25 anys d’El Primer Palau, els 30 anys del Cor de Cambra i els aniversaris d’Stravinsky, Saint-Saëns, Gerhard, Manén i Toldrà seran motiu de celebracions destacades

La temporada 2020-21 del Palau de la Música Catalana vindrà marcada pels cinc compromisos artístics de la institució. L’excel·lència de la programació, amb la recerca permanent per presentar sempre la màxima qualitat d’intèrprets i repertori, trets imprescindibles i intrínsecs del Palau i l’Orfeó. Es convidarà a formar part de la programació, els nous referents, artistes amb personalitat pròpia que generen un interès especial a l’escena internacional i amb qui es teixiran noves complicitats. Se celebrarà el centenari de la primera interpretació de la Passió segons sant Mateu de Johann Sebastian Bach per l’Orfeó Català al Palau i a l’Estat espanyol i es proposarà una immersió en la seva obra des de perspectives variades. També s’exploraran nous espais de frontera on la música clàssica i la contemporània es contrasten amb altres músiques, formats o expressions artístiques, tot confegint una programació diferent i innovadora. Novament els cors faran història protagonitzant projectes emblemàtics amb col·laboracions internacionals que suposen grans reptes artístics.

“Una temporada innovadora que vol sorprendre i oferir noves mirades. Una programació liderada per Joan Oller, director general, Simon Halsey, director artístic dels cors de l’Orfeó, i Mercedes Conde, que és la nova directora artística adjunta. Una proposta molt il·lusionant que es veu reforçada pel diàleg amb artistes d’altres disciplines que interaccionaran més que mai amb la programació”, explica Mariona Carulla, presidenta de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana.

Per a Joan Oller, director general del Palau, “la música s’enriqueix amb la pluralitat de perspectives de tots els que participen dels seus processos, des dels creadors fins als públics, passant indispensablement pels intèrprets. Des de Bach, el creador que més mirades, versions i creativitat ha generat al llarg de la història, fins a Kaija Saariaho i Marc Timón, compositors convidats. Unes perspectives que es contrasten i enriqueixen amb l’artista visual Alba G. Corral, l’escriptora Irene Solà i el cineasta Pere Portabella”.

“Enguany apostem per un relleu generacional d’artistes, nous referents musicals internacionals que estem convençuts que marcaran el futur de la música els propers anys i que, des de diferents perspectives, s’acosten al fenomen musical amb noves idees i una actitud fresca i actual. També volem travessar fronteres quant a la interpretació i recepció de la música: amb noves perspectives, noves visions, lectures i audicions a les quals volem convidar un públic cada cop més ampli i divers”, explica Mercedes Conde, directora artística adjunta.

“L’Orfeó Català tornarà a interpretar la Passió segons sant Mateu per retre homenatge a un dels més grans compositors de la història, aprendrem al costat de grans batutes i noves col·laboracions que ens fan avançar i ser millors cantaires, ens emocionarem amb nous formats, i travessarem fronteres”, diu Simon Halsey, director artístic dels cors.

Nous referents i formacions destacades 

La temporada presenta els referents actuals de la direcció orquestral, com el rus Kirill Petrenko, que dirigirà la Filharmònica de Berlín, de la qual va ser nomenat titular l’any passat. Presentarà un programa amb la Simfonia núm. 25 i l’Exsultate, jubilate de Mozart i la Simfonia núm. 1 de Txaikovski (02.05.21). La canadenca Barbara Hannigan dirigirà la Filharmònica de Munic i també serà la soprano solista de l’obra Djamila Boupacha de Luigi Nono. El seu programa es completarà amb la Simfonia núm. 49 de Haydn i la Simfonia núm. 4 de Mahler, en què la soprano també actuarà com a solista (16.02.21). El grec Teodor Currentzis dirigirà amb el seu grup, Musica Aeterna, la Simfonia núm. 6 de Txaikovski i l’“Adagio” de la Simfonia núm. 10 de Mahler (10.12.20). El finlandès Santtu-Matias Rouvali dirigirà la Simfònica de Göteborg, amb Truls Mørk com a solista del Concert per a violoncel de Dvořák en el concert inaugural de la temporada (19.10.20), que també inclourà el “Nocturn” de la suite Rei Cristià II de Sibelius i L’ocell de foc d’Stravinsky. El francès François-Xavier Roth actuarà amb el seu conjunt, Les Siècles, en la seva primera col·laboració amb l’Orfeó Català, amb el qual interpretaran la Suite núm. 2 de Daphnis et Chloé de Ravel. El programa també inclourà la “Bacanal” de Samson et Dalila de Saint-Saëns i la Simfonia núm. 3 amb orgue igualment de Saint-Saëns, amb el valencià Juan de la Rubia a l’orgue (19.04.21). El romanès Cristian Măcelaru, al capdavant de la Simfònica de la WDR de Colònia, dirigirà el poema simfònic per a violoncel, viola i orquestra Don Quixote de Richard Strauss, que tindrà com a solistes Amanda Forsyth (violoncel) i Pinchas Zukerman (viola). També s’interpretarà l’Adagio per a cordes de Barber i el Concert per a violí núm. 3 de Mozart, amb Pinchas Zukerman en el rol de solista (04.03.21). A més, el Palau presentarà per segona vegada el francès Raphaël Pichon i el seu Ensemble Pygmalion, que oferiran la Passió segons sant Mateu (25.03.21).

Pel que fa als intèrprets solistes que destaquen en el panorama internacional per la seva singularitat, debutaran al Palau la violinista noruega Mari Samuelsen en un programa titulat “De Bach a Richter”, en què revisitarà un ampli repertori explorant fronteres estilístiques (31.05.21); el tenor Javier Camarena, una de les veus més reclamades del moment pel seu domini del bel canto (18.01.21), i la soprano Katharina Konradi, que al costat del Schumann Quartet presentaran obres íntimes per a veu i quartet de corda transitant camins creatius de Bach a Widmann (01.06.21).

Tornaran al Palau el contratenor polonès Jakub Józef Orliński, que després de l’èxit del seu debut el desembre del 2019 delectarà el seu públic amb àries de Händel i Vivaldi (11.01.21). L’organista titular de l’Elbphilharmonie d’Hamburg, Iveta Apkalna, actuarà amb el Cor de Noies de l’Orfeó Català, en una gran oportunitat per al cor de col·laborar amb un dels referents internacionals de l’orgue (14.02.21). El referent d’aquest instrument a l’Estat espanyol, Juan de la Rubia, participarà en sis programes durant la temporada, tot destacant la Simfonia núm. 3 amb orgue de Saint-Saëns, sota la direcció de Roth, i la interpretació del Via Crucis de Liszt, amb Helgelbrock i el Balthasar Neumann Chor (03.02.21). Quant a pianistes, es gaudirà en dues ocasions, amb orquestra i com a solista, de la personalitat singular de Khatia Buniatishvili (11.05.21 i 22.04.21), i dels recitals de valors com Valentina Lisitsa (16.12.20), Víkingur Ólafsson (06.10.20), els germans Lucas i Arthur Jussen (08.02.21), Javier Perianes (15.04.21) i la catalana Alba Ventura (08.06.21), que interpretarà la Iberia d’Albéniz. Tanca aquest capítol el retorn, després de molts anys, del Quartet Casals, que enceta una relació artística amb el Palau que abastarà tres temporades (25.05.21).

Grans noms que completen la temporada

John Eliot Gardiner, després de la inoblidable interpretació de les Simfonies de Beethoven el mes de febrer passat, tornarà la temporada vinent amb la Passió segons sant Joan de Bach amb les seves formacions, English Baroque Soloists i Monteverdi Choir (09.04.21). El retorn del mític director rus Yuri Termirkànov amb la Filharmònica de Sant Petersburg propiciarà el debut de l’Orfeó Català sota la seva batuta per cantar les “Danses polovtsianes” d’El príncep Igor de Borodín. El programa es completarà amb Le baiser de la fée, divertimento d’Stravinsky i una selecció de Romeu i Julieta de Prokófiev (26.11.20). Serà un luxe comptar amb la doble participació de l’alemany Thomas Hengelbrock, primerament amb el seu Balthasar Neumann Chor per oferir el Via Crucis de Liszt (03.02.21) i després amb les seves dues formacions, Balthasar Neumann Chor und Orchester, per interpretar Un rèquiem alemany de Brahms (04.02.21). El Palau convidarà el reconegut Peter Phillips, director i fundador dels Tallis Scholars, per interpretar un programa que inclourà el motet a 40 veus Spem in alium de Thomas Tallis en què també participarà el Cor Jove de l’Orfeó Català, vetllada que suposarà la primera col·laboració del Cor amb aquest director (18.03.21). Un dels plats forts de la temporada serà la integral de les quatre Simfonies de Robert Schumann dirigides per Daniele Gatti al capdavant de la Mahler Chamber Orchestra, ofertes en dos dies consecutius (12 i 13.04.21). Jordi Savall, seguint la invitació del Palau per interpretar per primera vegada obres del gran repertori, la propera temporada dirigirà La Creació de Haydn amb els seus conjunts Le Concert des Nations i La Capella Reial de Catalunya (04.05.21). També el català Antoni Ros Marbà dirigirà l’òpera catalana El giravolt de maig d’Eduard Toldrà, amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), en una nova presència de l’orquestra a la temporada del Palau (06.06.21).

Amb referència als grans solistes, es gaudirà novament d’Elisabeth Leonskaja amb el Concert per a piano núm. 4 de Beethoven, sota la batuta de l’asturià Pablo González al capdavant de la Filharmònica de Dresden, un concert que es completarà amb el poema simfònic Vida d’heroi d’Strauss (25.01.21). El ja esmentat Pinchas Zukerman, en col·laboració amb la WDR de Colònia, interpretarà el Concert per a violí núm. 3 de Mozart i participarà en el Don Quixote d’Strauss (04.03.21). L’italià Giuliano Carmignola també tindrà una doble participació en la temporada, en solitari per oferir Partites de Bach (05.11.20) i dirigint des del violí la Venice Baroque Orchestra amb un programa amb obres de Geminiani i Vivaldi que inclou Les quatre estacions (09.11.20). La reconeguda soprano alemanya Anja Kampe actuarà amb l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, amb Josep Pons a la batuta, interpretant un programa eminentment operístic de Wagner i Ligeti (25.11.20). Una altra de les grans veus del moment, el tenor polonès Piotr Beczala, tornarà per segona vegada a la sala modernista amb un recital d’àries d’òpera i cançons (13.05.21). Per la seva part, l’escenari modernista acollirà l’actuació de la mezzosoprano nord-americana especialitzada en música barroca Vivica Genaux (19.05.21). I per catorzena vegada consecutiva Grigory Sokolov atendrà la seva cita anual davant un públic fidel (15.03.21), mentre que Sir András Schiff, igualment artista predilecte al Palau, oferirà un programa amb obres de Beethoven i Bach, tot unint així els dos eixos de la temporada present i futura, respectivament (08.04.21).

Perspectives sobre Johann Sebastian Bach

La majestuositat i la claredat de l’obra de Johann Sebastian Bach van ser un dels motors creadors que van empènyer Lluís Millet a fundar l’Orfeó Català el 1891, amb el gran somni de poder interpretar algun dia les grans obres corals del Kantor de Leipzig. L’any que es va inaugurar el Palau de la Música Catalana, el 1908, l’Orfeó Català n’interpretava per primer cop el Magnificat, que en aquesta nova temporada el Cor de Cambra del Palau oferirà al costat de Vespres d’Arnadí per recordar aquella fita, en un concert en què també s’escoltarà la darrera creació per a cor de Kaija Saariaho, compositora convidada.

El 1911 arribava el torn de la Missa en Si menor, un gran pas endavant que també es rememorarà en un concert dirigit per Xavier Puig i novament amb el Cor de Cambra, i que serà, a més a més, la celebració del trentè aniversari de la formació coral (27.01.21).

La Missa va ser l’avantsala de la gran fita: l’estrena a l’Estat espanyol de la Passió segons sant Mateu el 27 de febrer de 1921 al Palau de la Música Catalana amb l’Orfeó Català. L’any vinent es commemoraran els 100 anys d’aquesta fita, i per celebrar-ho s’ha programat en dues cites consecutives (27 i 28.02.21), novament protagonitzat per l’Orfeó Català, i dirigit per Simon Halsey, amb el Cor Infantil de l’Orfeó Català, l’Orquestra Simfònica Camera Musicae i solistes de la Filharmònica de Berlín.

Bach serà, més que mai i des de moltes perspectives, protagonista excepcional la temporada 2020-21 del Palau. Per això el Palau ha volgut donar una més alta dimensió al cicle Bach ampliant-lo i convertint-lo en dues propostes paral·leles: Bach Lovers, per als amants de la interpretació fidel de Bach, i Bach Fools, per als qui tinguin ganes d’experimentar noves perspectives sobre l’obra del geni. D’una banda, Bach Lovers presentarà a més de les cites ja esmentades amb el Cor de Cambra (Magnificat i Missa en Si menor), Carmignola (Partites), Gardiner (Passió segons sant Joan) i Pichon (Passió segons sant Mateu), dos concerts més: la integral de Concerts de Brandenburg amb Café Zimmermann (22.03.21) i la cita anual amb Benjamin Alard, ja la desena participació en les temporades del Palau amb la interpretació de la integral de la obra per a teclat de Bach (23.11.20).

Quant a Bach Fools, el cicle inclourà, a més de la Passió segons sant Mateu amb l’Orfeó, els llibres I i II d’El clave ben temperat, a càrrec d’Evgeni Koroliov (18.11.20) i Piotr Anderszewski (02.03.21), respectivament; a més, un recital amb l’organista de la catedral de Notre-Dame de París, Olivier Latry, dedicat als compositors romàntics que es van inspirar en Bach (20.06.21); un concert amb el llaütista Thomas Dunford (25.02.21), i L’art de la fuga amb Phantasm i el clavecinista Kenneth Weis (02.07.21).

Amb aquesta voluntat d’eixamplar els horitzons interpretatius, i dins del cicle de nova creació Palau Fronteres, el Palau proposa tres sessions de l’espectacle What will have been del Circa Contemporary Circus, amb música del Kantor de Leipzig (09, 10 i 11.01.21); una producció expressament dissenyada per al Palau de la cantant israeliana Noa basada en el seu Letters to Bach (11.02.21), i així mateix, a petició del Palau, Juan de la Rubia i Marco Mezquida, virtuosos de la improvisació, es trobaran per elaborar i compartir amb el públic una vetllada única amb el títol Bach and forward, inspirada en formes i temes de Bach (11.03.21). Finalment, destaca en aquest apartat dedicat a Bach la segona col·laboració del director Christoph Siebert amb el Cor de Cambra del Palau amb un programa titulat Abans i després de Bach (18.04.21). A més d’aquests concerts relacionats amb Bach, el cicle Fronteres presenta Max Richter, músic i compositor, amb les seves obres Infra i The blue notebooks (20.03.21); tres concerts amb obres de Kaija Saariaho i un amb obra de Marc Timón; la violinista Mari Samuelsen (31.05.21); l’òpera de cambra d’Alberto García Demestres Mariana en sombras (17.06.21), i el concert Temps perdut per a un art inútil, en el conegut com “concert del canvi d’hora” (25.10.20), aquestes dues darreres produccions amb projeccions visuals d’Alba G. Corral.

Artistes convidats

El Palau, temple dedicat eminentment a la música, segueix ampliant la seva relació amb artistes de diverses disciplines perquè posin en relació la seva creativitat amb la programació del Palau i amb el propi edifici, de singular bellesa. Amb un interès especial a traçar noves vies de comunicació i interacció amb el públic, el Palau ha buscat perfils artístics amb els quals treballar en projectes específics i de nova creació, tot permetent de descobrir noves perspectives creatives, tant en l’àmbit musical, com digital, plàstic i literari.

Així, pel seu reconeixement internacional com una de les grans compositores del present, i la connexió entre el seu univers musical i el Palau, la finlandesa fincada a París Kaija Saahariaho serà la compositora convidada de la temporada vinent. La seva obra, íntimament connectada amb la natura i compromesa amb el desenvolupament de noves formes de creació musical, serà present al llarg de la programació. Se n’oferirà l’estrena a l’Estat espanyol de Reconnaissance (Rusty mirror madrigal), obra que interpretarà el Cor de Cambra (31.10.20); Ciel d’hiver, per a orquestra, i “D’Om le Vrai Sens”, concert per a clarinet amb Kari Krikku, a càrrec de la Real Orquesta Sinfónica de Sevilla, sota la direcció d’Ernest Martínez Izquierdo, gran coneixedor de l’obra de la finlandesa (10.04.21). I el Concert per a violoncel, amb Anssi Karttunen i l’Orquestra Simfònica de l’ESMUC (20.05.21), Terra memoria i Nymphéa, per a quartet de corda i electrònica, seran interpretades pel Quartet Meta4 (28.06.21). El plat fort de la retrospectiva d’aquesta compositora serà la nova producció del Palau de la Música Catalana, conjuntament amb el Bunka Kaikan de Tòquio i Tampere Hall de Finlàndia, d’una versió escenificada de l’òpera Only the sound remains, amb direcció escènica d’Alexis Barrière (01.07.21).

Per completar la seva residència i apropar la seva obra al gran públic, el Petit Palau acollirà tres sessions gratuïtes i en projecció continuada de la instal·lació audiovisual Nox Borealis amb la música de Lichtbogen de Saariaho (31.10.20, 01 i 02.11.20). Així mateix, i en el marc de l’Hivernacle, la compositora participarà en una taula rodona sobre la seva creació i s’hi oferiran dues activitats al voltant de la seva òpera Only the sound remains.

La versatilitat i l’heterogeneïtat del seu extens catàleg, que abasta des de la sardana a la música per a cinema, amb una profusa producció de música coral i l’estret lligam amb la família de l’Orfeó Català són els motius pels quals Marc Timón serà també compositor convidat. Del músic empordanès s’estrenaran diversos encàrrecs: una obra coral sobre textos de Greta Thunberg amb el Cor Mitjans de l’Orfeó Català i el Cor Infantil de Palau Vincles (el Projecte Social del Palau) i l’Orquestra Simfònica del Vallès (23.01.21); una altra obra coral sobre textos d’Irene Solà (narradora convidada), amb el Cor de Noies de l’Orfeó Català i l’OSV (06.02.21); una cantata amb tots els cors de l’Escola Coral (25.04.21), i una obra simfònica d’homenatge a John Williams, amb l’OSV, en un concert amb altres bandes sonores de Timón que també suposarà l’estrena europea de l’Scherzo per a piano i orquestra del compositor americà John Williams, amb la reconeguda pianista Gloria Cheng i amb Timón com a director (21.06.21). Un concert que suposa el particular homenatge del Palau a aquest reconegut compositor de bandes sonores per a cinema. En relació amb la revisitació de l’obra de Timón, novament se n’interpretarà el Poema èpic de Nadal, que ha esdevingut un hit del Concert de Sant Esteve (26.12.20); la sardana Coses de Palamós, amb la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona, dirigida pel mateix Timón (10.05.21), i un concert amb música de cambra del compositor convidat per celebrar el 25è aniversari del cicle El Primer Palau (17.05.21).

Fent un pas endavant en la relació amb els artistes convidats, el Palau ha encarregat a la visualista Alba G. Corral la imatge de la temporada, una sèrie amb el títol Perspectives que il·lustra el Llibre de la temporada i el minisite www.palaumusica.cat/perspectives, que explica el projecte artístic de la temporada en format digital. A més, les seves creacions digitals dialogaran amb la programació musical en els concerts Temps perdut per a un art inútil, amb el músic Carles Viarnès, també conegut com el “concert del canvi d’hora” que el Palau va proposar per primer cop la temporada passada; les creacions de G. Corral acompanyaran també Juan de la Rubia i Marco Mezquida en les seves improvisacions; seran presents per celebrar el 25è aniversari d’El Primer Palau i serviran d’escenografia per a l’òpera Mariana en sombras d’Alberto García Demestres. El Palau dedicarà una exposició a la seva obra i una instal·lació visual, i l’artista participarà en una xerrada sobre creativitat, activisme artístic i l’espectacle en viu a l’era digital, en el marc de l’Hivernacle.

També s’estableix una relació més estreta i bilateral amb l’escriptora Irene Solà, incorporada com a narradora convidada. La seva residència a la institució centenària permetrà desvelar mirades i històries que hi bateguen, tot materialitzat en un relat inèdit al final de la temporada. La seva interrelació amb la programació cristal·litzarà en una obra simfonicocoral musicada per Marc Timón. Finalment, en una nova col·laboració amb Marc Timón, Solà protagonitzarà la conferència inaugural de l’itinerari Lletraferits i una performance amb Laia Estruch al voltant dels recursos expressius de la veu i l’art de l’storytelling, ambdues activitats pertanyents a l’Hivernacle.

El capítol d’artistes convidats es clourà amb el veterà cineasta Pere Portabella, l’obra del qual, íntimament relacionada amb la música, mereix una retrospectiva amb les projeccions d’El silenci abans de Bach i Pont de Varsòvia, i amb col·loquis posteriors. El públic tindrà, a més, l’ocasió de dialogar amb el mateix Portabella en una altra trobada al Petit Palau.

Cinc artistes ofereixen una pluralitat de visions i enriqueixen l’oferta del Palau des de múltiples perspectives. (Podeu llegir aquí les seves declaracions)

Celebracions

Fa vint-i-cinc anys naixia el cicle i concurs El Primer Palau amb l’objectiu de donar l’oportunitat de debutar a la Sala de Concerts modernista als joves músics que tot just iniciaven el difícil i competitiu camí de la carrera professional. Per celebrar-ho, la temporada comptarà, excepcionalment, amb més d’una vintena de músics solistes i formacions de cambra que han format part d’El Primer Palau en la seva història, com Javier Perianes, Mercedes Gancedo, Enrique Bagaría, Quartet Gerhard, Juan de la Rubia, Josep-Ramon Olivé, Bernat Prat, Irene Mas o Daniel Blanch. També s’ha ideat un concert de celebració (17.05.21) amb la participació de músics que van començar la seva carrera gràcies a l’impuls d’aquest cicle. A més, deu joves músics participaran en l’edició número vint-i-cinc del cicle, que gaudeix de cinc concerts, i que per primera vegada s’obre a músics de països membres de la Unió Europea.

La temporada 2020-21 també acollirà altres celebracions, com el ja esmentat trentè aniversari del Cor de Cambra, el centenari del traspàs de Camille Saint-Saëns o el cinquantenari de la mort de Robert Gerhard, Igor Stravinsky i Joan Manén, la música dels quals s’escoltarà a la programació de la temporada. Finalment, el Palau s’avançarà a la commemoració del cinquantenari de la mort d’Eduard Toldrà (2022) amb la programació de la seva única òpera, El giravolt de maig.

Concerts Familiars al Palau

El Palau de la Música Catalana ofereix des de fa divuit temporades el cicle Concerts Familiars al Palau per facilitar l’experiència musical compartida entre grans i menuts, tot creant un moment lúdic en un entorn irrepetible.

Amb la nova temporada s’estrenarà l’espectacle Meravellós Mahler! –posposat aquesta temporada 2019-20– amb arranjaments i direcció musical de Pedro Pardo i direcció escènica i coreogràfica de Francesc Abós. La companyia portuguesa Musicalmente, resident al Servei Educatiu durant els propers tres anys, estrenarà un nou concert per a nadons, Clàssica de tots els temps, i durà a terme una estada formativa per a músics i ballarins. També hi tornaran els espectacles Twinkle, Twinkle Baby’s Star (estrenat el 2019), Colors i més colors, Big Bang Beethoven, Flamenkat, Les músiques del món i Jazz en viu... Swing!, entre d’altres.

L’Hivernacle

L’Hivernacle, que engloba el conjunt d’activitats paral·leles a la programació de concerts del Palau, com a complement i enriquiment del públic, torna a presentar tres itineraris per ampliar l’experiència del concert: Obertura, d’iniciació a la clàssica; Lletraferits, vinculant música i literatura, i un nou itinerari, Il·lustrades, que relliga l’experiència de concert amb un taller creatiu amb la col·laboració de quatre de les il·lustradores més inspirades del país: Mariona Cabassa, Amaia Arrazola, Gemma Capdevila i Ina Hristova.

D’altra banda, atès l’èxit creixent de públic, es torna a apostar per la plataforma de divulgació i pensament en format de conferència de tres propostes diferents per tal d’oferir eines d’interpretació del fet artístic i musical: conferències al voltant dels eixos programàtics de la temporada musical, com les que oferirà Joan Vives, divulgador musical, al voltant de Bach o Carlos Calderón, doctor en Humanitats, sobre les Simfonies de Schumann i de l’òpera Only the sound remains de Kaija Saariaho; al voltant del fil conductor Perspectives, amb personalitats destacades de diferents àmbits artístics i de pensament, com Marta Peirano, Colm Tóibín, Pere Gimferrer, Alicia Kopf i Pedro G. Romero, i també activitats amb els artistes convidats de la temporada: Kaija Saariaho, Marc Timón, Alba G. Corral, Irene Solà i Pere Portabella.

Col·laboracions i altres cicles

La temporada del Palau inclourà coproduccions amb l’Orquestra Simfònica del Vallès (cicle Simfònics al Palau) i el cicle ECHO Rising Stars (amb l’European Concert Hall Organisation). També hi haurà col·laboracions específiques del Palau amb altres entitats culturals: Fundació Victoria de los Ángeles, Fundació Pau Casals, Associació Franz Schubert i Centro Nacional de Difusión Musical, Festival Grec, Associació Joan Manén, Orquestra Simfònica Camera Musicae, ESMUC i Bachcelona.

La temporada del Palau s’organitza a través de cicles de concerts: Palau 100, Palau Bach Lovers, Palau Bach Fools, Palau Grans Veus, Palau Cambra, Palau Cambra Lied, Palau Piano, Palau Fronteres, Tardes al Palau, El Primer Palau, La Casa dels Cants, ECHO Rising Stars, Simfònics al Palau, Vespres Barrocs al Palau, Estiu al Palau i els cicles Escoles al Palau i Concerts Familiars al Palau.

Abonaments i entrades

El públic pot trobar en les diverses fórmules d’abonament que proposa el Palau la seva temporada “a mida”.

S’ofereixen les sèries clàssiques d’abonaments de temporada, que permeten gaudir d’un conjunt de beneficis, com ara, entre d’altres, el servei Butaca Lliure, que admet la flexibilitat de tornar entrades de concerts fins a 24 hores abans de la celebració.

Es manté el pack a mida, en què el públic pot escollir el seu propi itinerari de concerts, a partir de paquets de quatre sessions, dels diversos cicles, amb descomptes del 15% al 20% segons el volum de concerts. Una novetat d’aquesta temporada vinent seran els microabonaments, propostes de quatre concerts agrupats segons la temàtica, amb preus especials en moments determinats de la temporada per a un públic connectat amb el Palau. També es continua oferint el Xec Regal amb quantitats estàndards o d’import lliure i les vendes combinades de concerts, visites, restauració i altres possibles serveis a grups o empreses.

A més, com ja s’ha comentat en l’apartat de l’Hivernacle, es programaran itineraris de conferències i concerts per als qui vulguin introduir-se en la clàssica o que tinguin inclinacions literàries i també per a aquells que vulguin combinar concerts amb tallers d’il·lustració.

En l’àmbit de les entrades individuals, es manté la Tarifa Comparteix, per a grups de quatre persones, amb un 10% de descompte en una àmplia selecció de concerts de la temporada, amb l’objectiu de fomentar l’assistència en grup als concerts.

Amb l’objectiu d’atreure el públic jove, el Palau ofereix amplis avantatges als menors de 35 anys. L’Abonament Jove, amb descomptes que aquesta temporada 2020-21 arriben al 50% en el preu dels abonaments de temporada, o el 30% de descompte de què gaudiran els menors de 35 anys en entrades individuals de tots els concerts. Se segueix amb la iniciativa Grada Jove, amb promocions especials, en butaques limitades i una selecció de concerts, adreçades a un públic prèviament inscrit.

La renovació d’abonaments, la venda de nous abonaments i la venda als col·lectius prioritaris comença el 17 d’abril. La venda d’entrades, itineraris i packs a mida per al públic en general s’inicia el 27 d’abril.


—Podeu accedir aquí a la minisite que explica el projecte artístic,  podeu veure aquí el vídeo artístic de la temporada, i podeu consultar aquí el Llibre de la temporada 2020-2021.

—Podeu descarregar-vos aquí les fotografies de la temporada.

—Podeu llegir aquí la carta de Mariona Carulla, presidenta de la Fundació OC-PMC, i de Joan Oller, director general del Palau, amb motiu de la presentació de la temporada.

Mesures adoptades en el context de la COVID-19

- A causa de l’excepcionalitat del context sanitari, totes les entrades i els abonaments comprats entre el llançament de la temporada i fins al 30 de juny podran acollir-se a la devolució de l’import total o al bescanvi, sense justificació prèvia, fins al 15 de setembre de 2020.

- Com a mesura de prudència, provisionalment fins al 15 d’octubre de 2020, en els concerts organitzats per la Fundació OC-PMC només s’obrirà la meitat de l’aforament (amb alternança de butaques). A més, i d’acord amb el que estableixin les autoritats sanitàries al seu moment, el Palau adoptarà les mesures pertinents perquè l’assistència als concerts es faci de la manera més segura.

Temporada 2020-2021 del Palau de la Música Catalana #TriaLaTevaPerspectiva